Aflysning

For få tilmeldte

Skiklubben forbeholder sig ret til aflyse ture på grund af for lidt tilslutning. I tilfælde af aflysning pga. for få deltagere refunderes hele depositum samt evt. indbetalt restbeløb.

Pandemi/Epedemi

Såfremt en skitur aflyses af omstændigheder udenfor klubbens herredømme f.eks. ifm. en pandemi/epedemi hvor klubben fratages muligheden for at tage afsted af ud- eller indrejseforbud, henviser klubben til medlemmernes egen forsikring. Hvis udbyderen selv tilbyder at refundere klubbens indbetaling vil klubben sørge for refundering til medlemmerne.

Konkurs

Såfremt en skitur aflyses af omstændigheder udenfor klubbens herredømme f.eks. konkurs af den udbyder som klubben har indgået aftale med, henviser klubben til medlemmernes egen forsikring.

Er turen bestilt som en pakkerejse og dermed underlagt rejsegarantifonden vil klubben på vejne af medlemmerne søge om refusion hos rejsegarantifonden på vejne af klubbens medlemmer. Tilbagebetaling til medlemmer vil først ske når klubben har modtaget refusion fra rejsegarantifonden.

I tilfælde af at konkursboet for rejseudbyderen bliver overtaget af en anden udbyder vil klubben forsøge at gennemføre turen med den nye udbyder såfremt det kan lade sig gøre.

Såfremt turen ikke er bestilt af klubben som pakkerejse hos en udbyder og dermed ikke er underlagt rejsegarantifonden henviser klubben til medlemmernes egen forsikring.

Prisstigninger/Kurstab

Der tages forbehold overfor prisstigninger og kurstab i begge ovenstående situationer.