Undervisning

God og professionel skiskole er skiklubbens kerneværdi. Det betyder, at når du rejser med os, får du mere ud af dit skiløb.

Undervisningen i skiskolen varetages af dygtige, engagerede og ikke mindst veluddannede instruktører, der alle brænder for at give DIG en bedre skitur. Alle instruktører er frivillige og bruger deres fritid på at dele glæden ved skiløb og skabe gode fælles oplevelser.

Instruktionen bygger på princippet om, at skiløbet og din udvikling står i centrum, snarere end at køre pistevisning.

Din skiklub er ikke et rejseselskab, men en idrætsforening, der tager på ture for at dygtiggøre os og dyrke vores sport.

Alle skiskolehold starter og slutter samlet hver dag, familien kan derfor uden bekymringer deltage i skiskolen på hver sit hold og mødes til fælles frokost efter undervisningen.

I bussen eller senest på førstedagen inddeler instruktørerne deltagerne på turen i skiskolehold, tilpasset efter den enkeltes niveau og behov.

• På ture op til 5 dage undervises 3 dage á 3 timer
  • På ture på 6 eller flere dage undervises 5 dage á 3 timer
  • Hvis det er muligt kan nybegyndere tilbydes forlænget undervisning på førstedagen
  • Hvis det er muligt kan der tilbydes en workshop en eftermiddag. Workshoppen planlægges med temaer, hvor alle uanset niveau kan deltage.

Skiskolen tilbyder som udgangspunkt undervisning i alpint skiløb, hvis der er behov for undervisning i snowboard, telemark eller langrend, vil vi forsøge at imødekomme det. Der tilbydes ikke undervisning til skiløbere på monoski og snowblades.

Flere informationer om skiskolen foregår i bussen eller ved ankomst på de respektive ture.

Børn

Børneundervisning er en kategori for sig, som vi vægter meget højt i klubben. Børn inddeles efter niveau og alder på destinationen. Vi stræber altid efter at tilgodese børnenes individuelle behov.

Vi prioriterer at børneundervisning er af høj kvalitet. Dette sikrer en meget høj grad af sikkerhed, tryghed og læring med fokus på leg i sneen.

Der tilbydes som udgangspunkt ikke skiskole til børn under 5 år, men på enkelte ture tilbydes skitilvending for børn op til 5 år.

Instruktørleder

Hver tur besættes med en instruktørleder, hvis hovedopgave er at kommunikere, planlægge, koordinere og afvikle skiskolen på turen.

Det er instruktørlederen, der planlægger afviklingen af skiskolen på den pågældende tur. Ligeledes er det instruktørlederens opgave at få skiskolen til at fungere, og sørge for at deltagerne føler sig velinformeret og tilgodeset i alle aspekter, der involverer skiskolen.

Instruktørlederen skal samle alle de nødvendige og relevante informationer, og sikre at de bliver videreformidlet til instruktørerne. Derfor er samarbejdet med turlederen en vigtig del af instruktørlederens arbejde.

Se i øvrigt instruktørlederhåndbogen