Instruktørudvalg

Instruktørudvalget består af medlemmer, der alle har været aktive instruktører i Din Skiklub. Se hvem der med i instruktørudvalget

Instruktørudvalgets primære formål er at rekruttere nye instruktører til klubben samt at fordele vores instruktører på sæsonens ture. Vi sammensætter det bedste hold af instruktører, der kan løfte vores medlemmers niveau bedst muligt. Det gør vi ud fra mange betragtninger, men især lægger vi vægt på, at sammensætte et instruktørhold, der har de rette kompetencer i forhold til:

• Turens formål og målgruppe
  • Medlemmers behov
  • Instruktøruddannelse
  • Formidlingskompetencer

Derudover administrerer instruktørudvalget point til instruktørerne, og sørger for de bedst mulige betingelser for at være instruktør, f.eks. ved at arrangere kurser.

Vil du være instruktør i Din Skiklub?

Hvis du vil være instruktør i Din Skiklub og er uddannet instruktør, skal du:

Hvis du går med et ønsker om at blive instruktør i Din Skiklub, men endnu ikke har nogen instruktøruddannelse, kan du, hvis du opfylder betingelserne for det, blive en del af vores aspirantordning. Her får du, på de ture hvor du skal undervise, en buddy, som vil være en erfaren instruktør. I første omgang underviser du på ski sammen med den erfarne instruktør og får dermed erfaring med at undervise på ski. Du kan være aspirant i to år. Herefter forventer vi, at du deltager på et instruktørkursus. Du kan læse meget mere om vores aspirantordning i vores instruktørhåndbog.

Når du bliver valgt til at være instruktør eller aspirant på en eller flere af vores ture i Din Skiklub får du:

• Mulighed for at bidrage til vores medlemmers udvikling og glæde ved skiløb.
  • En meget god pointordning, som optjenes i klubben og kan bruges på kurser, efteruddannelse eller vores klubdragt.
  • Du kommer gratis med på de ture, hvor du underviser.
  • Mulighed for at udvikle dine undervisningskompetencer via faglig sparring.
  • Mulighed for at udvikle dit eget skiløb.
  • Mulighed for at blive en del af et hyggeligt klubmiljø.

Instruktørlederrollen påsættes også af instruktørudvalget.

Instruktørlederen har det endelige ansvar på turen i forhold til kommunikation mellem instruktører inden turen, fordeling af hold, mv. Det er som regel en erfaren instruktør, som bliver valgt til instruktørleder. Du kan læse meget mere om instruktørlederrollen i vores instruktørlederhåndbog.

Som instruktør og instruktørleder skal man have gjort sig bekendt med indholdet af vores instruktørhåndbog eller instruktørlederhåndbog inden man tager afsted på vores ture.